Friday, August 6, 2010

Takziah di atas kematian Hafizullah

Semasa meneliti tajuk berita hari ini, kebiasaannya saya menelaah artikel dari laman Berita Harian,kerana bagi saya isunya lebih nasional dan rasional berbanding dengan harian metro yang kebiasaannya sensasi dan berunsur komersial kurang sihat, perasaan kaget saya disentak seketika.....saya terkedu dan teruja bila menatap kandungan berita dibawah. Bukan kerana tajuknya tapi kerana kandungan beritanya.

Setiap hari kita akan mendengar berita tentang kematian, namun pastinya satu hari nanti kita yang akan bertemu dengan kematian. dan yang terpamer nanti : Ustaz Hafizullah meninggal dunia.

2010/08/07
MELAKA: Dua anggota 10 Briged PARA, lemas ketika menjalani latihan ketenteraan di sebuah kolam di Kem Terendak, Sungai Udang, dekat sini, jam 11 pagi semalam.

Mohd Hafizullah Sohok, 19, dari Pasir Puteh, Kelantan
dan Shahrul Nizam Salim, 24, dari Felda Palong 7, Negeri Sembilan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman, ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.
Sumber memberitahu Berita Harian, kedua-dua mangsa menjalani latihan terakhir apabila tiba-tiba mengalami masalah ketika dalam kolam.

Beliau berkata kedua-dua jenazah dihantar ke Hospital Melaka pada jam 2.50 petang untuk bedah siasat sebelum dihantar ke Masjid As-Syuhada di Kem Terendak kira-kira jam 8.45 malam tadi, untuk disembahyangkan.

Satu lembaga siasatan dijangka ditubuhkan bagi menyiasat punca kejadian.

No comments:

Post a Comment