Tuesday, March 27, 2012

Bolasepak dan SMK Alma


Hey Kawan ...

Sihatkah kalian hari ini ? Jika begitu, syukur dan Alhamdulillah.

Pujilah Allah dengan bahasa lisan dan juga bahasa batinmu kerana hanya Allah sahaja yang berhak dipuji dan disyukuri. Allah yang merencana takdir, biarpun takdirmu hari ini sihat dan diselubungi afiat, itu yang terbaik buatmu dan sememangnya Allah menghendaki kebaikan buatmu, Dan jika Qalam telah menulis sakit dan kemalangan buatmu, Alhamdulillah ... Pujilah allah dan bersabarlah, terselit dicelah musibah pelbagai manfaat dan kebaikan takdir ilahi buat mu sahabat. Tiada yang tertulis buat kita para insan kecuali kebaikan bukan ..... mungkin terlalu pantas dan segera nikmatnya, maka kita perolehinya didunia dan mungkin ia ditangguhkan seketika... kita pasti jumpainya diakhirat sana.

Bukankah begitu kawan ?? Yakinkah Kalian ..... Ya, dan aku meyakininya kawan !!!

Dan begitu juga denganku kawan , mungkin kalian ada yang tertanya apakah kesudahan nasib pasukan kerdil bolasepak yang pernah aku ceritakan padamu.

Alhamdulillah, setelah pertembungan sengit dengan SMK Machang Bubuk yang berkesudahan kemenangan 3-1 berpihak buat kami untuk bergaya melangkah ke suku akhir sebagai juara kumpulan. Kami juga turun petang tadi dan mengesahkan untuk berjaya mara ke separuh akhir dengan menjinakkan SMK Berapit sekali lagi dengan kemenangan muktamad penalty 3-1.

Melihat kalender pertandingan, aku merenung tanggal khamis dan jumaat ini sebagai hari peraduan untuk separuh akhir dan final.

Entah apalah nasib pasukan cilik asuhanku ini ...... namun yang aku pasti, rutin jadual minggu ini pastinya padat buatku.

No comments:

Post a Comment