Tuesday, April 6, 2010

Israel Terindah (1)

Lewat penulisan saya melalui artikel berjudul Memilih nama anak yang baik, saya disapa dengan beberapa persoalan dakwah oleh ikhwah yang hadir melalui ruang sembang yang disediakan.

Mereka memberi komentar berbeza dalam nada dan emosi ukhuwwah yang menggunung hormat.

Dalam dimensi berbeza, saya dijengah mesej berikut, kalau begitu ustaz bolehlah saya namakan anak saya MOHD ISRAEL, bukankah dia nama nabi yang soleh ! entah nadanya berbau sinis, lelucon , ayat pernyataan atau sekadar memulangkan paku buah keras pada saya.

Senyum saya sendiri bila diacah persoalan ini. Niat berkongsi idea dan informasi berjaya menarik sedikit perhatian para pengunjung blog yang berpurata 20 sahabat sehari. Saya kira ianya sudah memadai untuk menjala pahala atas perkongsian ilmu jika ada. Juga membuka ufuk minda dalam menerima perbezaan pendapat dengan etika perbincangan yang penuh berhemat.

Untuk itu, saya ingin mempertaruhkan kenyataan ini, sekiranya nama ISRAEL melambangkan lambang soleh kenabian, kenapa tidak ??



Sedihnya … dewasa ini, dunia islam telah berjaya ditipu dalam konspirasi licik bangsa yahudi ini. Mereka telah berjaya mencetak dalam pemikiran umat untuk membenci dan mencebek kemuliaan nama rasul mulia ini.

Dengan penggunaan nama ISRAEL ini, mereka sebenarnya mempunyai agenda pengukuhan motivasi untuk bangsa tertindas mereka, menggandingkan umat mereka dengan versi nama nabi mulia ini akan memberi sentuhan semangat keagamaan ulung untuk mereka, ruh bani Israel dan keturunan mulianya, dan ALLAH juga meredhai mereka dan bakal memenangkan mereka.
Dengan kelicikan minda penipuan kelas pertama,mereka menarik kesatuan atau sekurangnya simpati umat kristian yang pernah berakar dari satu keturunan. Justeru, tenaga dan fokus penentangan hanyalah diacung untuk tumbukan sungkit kemuka umat islam bertuah ini.

Sedih lagi … apabila para penulis kita, para pendemontrasi kita, pimpinan jamaah islam kita akhirnya tanpa silu melaungkan ungkapan JAHANAM ISRAEL !! ISRAEL PENGHISAP DARAH. HANCURKAN ISRAEL !!

Dan sebenarnya kita terperangkap dalam permainan licik para konspirator yahudi ini.

Dan kerana itulah DR SOLAH ABDUL FATTAH ALKHALIDI membawakan idea perjuangan islam yang sepatutnya tulen dan bebas dari amarah jahiliayah dengan menggunakan kalimat YAHUDI sebagai ganti kepada kultus nama mulia ISRAEL, nabi allah YAAKUB.

Tegas beliau dalam kitabnya bertajuk Kenyataan Quran berhubung isu Palestin.
Jurnal Palestin Muslim, Tahun 1994.

Tuntasnya, dimanakah kita ??

No comments:

Post a Comment