Monday, September 20, 2010

MESYUARAT AGUNG BAKTI

Seawal Ogos, sesi mesyuarat agung untuk setiap persatuan dan kelab berjalan lancar mengikut tradisinya di sekolah ini, ianya bagi memberi ruang kerehatan kepada para pimpinan lama yang kebanyakannya berada di tingkatan 5 dan 6 untuk lebih memberi fokus pada peperiksaan klimaks mereka.

Objektif keduanya juga membuka peluang kepada garapan kepimpinan baru yang lebih bertenaga dan berwawasan untuk berperanan dalam mengembangkan sayap organisasi agar dapat memberi manfaat selebar yang terjangkau.

Mungkin organisasi yang baru dilantik dipertengahan tahun mampu untuk melihat dan menjangkau agenda dan aktiviti baru yang lebih berkesan, samada sebelum, semasa atau selepas cuti dan buka sekolah nanti ditahun depan.

Saya terbius seketika tatkala pengumuman pembubaran kepimpinan ini dilancarkan PK Kokum sekolah, MR LIM. Hati terasa berkaca dan retak seribu. Persatuan dan kepimpinan sedia ada yang baru terasa serasi dan mampu bertindak seiringan terpaksa saya leraikan untaiannya. Apatah lagi pelapis kepimpinan BAKTI juga belum mampu saya congak calon terbaiknya.

Namun dibawah sedar tanggungjawab dan menyahut cabaran, saya akur menggangguk untuk sesi AGM yang dipilih tarikhnya di penghujung Ramadhan yang lalu.

Maka bergegaslah kami merangka, menyusun dan memprogramkan AGM sulung BAKTI ini sebaik yang mungkin. Pengalaman dan sedikit dokumentasi lama bersama BALKIS saya arahkan pelajar disini untuk memanfaatkannya sebaik mungkin.

Dan alhamdulillah, pada Khamis terakhir persekolahan, AGM BAKTI berjaya kami luncurkan sebaiknya.

Terima kasih dan teruskan komitmen buat kepimpinan BAKTI yang lama.

Selamat bertugas dan berjuang buat kepimpinan baru yang terpilih.

Antara foto terindah dalam lipatan kenangan.


Amanah, Sesi pengundian berlangsung memilih kepimpinan baru BAKTI.


Tekun dan fokus menanti amanat, reaksi audiens yang hadir.


Istiqamahlah ... antara pesanan saya kepada barisan pelajar islam ini.


Pengerusi BAKTI sayu melepaskan jawatannya.


Barisan kepimpinan BAKTI yang lama, terima kasih atas sumbangan kalian.

No comments:

Post a Comment