Monday, September 20, 2010

Salam Raya di Guchil Bayam

Untaian Salam Hari Raya buat semua sahabat dan keluarga.



Terasa derasnya arus masa berlalu.

Meninggalkan saya kelelahan merenangi keadaan yang berubah setiap liku waktu dan jeram masa.

Sekejap tenggelam menghirup kelatnya permusafiran yang panjang, dan terkadang timbul dengan cerianya kepermukaan melihat khabaran berita dan mesej yang diterima dari sahabat dan kenalan yang utuh berpanjangan.

Ruangan MEMORI MESEJ ANDA SUDAH PENUH !!! Itulah teks rutin yang tercetak di skrin handphone saya saban hari. Ianya menyesakkan minda dan nafas hidup saya. Terasa kesal tatkala terpaksa memadam mesej mahabbah yang dihantar para sahabat hanya bagi memberi ruang untuk rekod memori saya bernafas dan berfungsi semula.

Dan alhamdulillah, keceriaan raya tahun ini saya abadikan bersama rumpun keluarga yang mekar jambangan kasihnya, moga rimbunannya memberi redup rahmat selama akar hayat masih berdenyut.

Bersama keluarga, lensa kamera tidak betah berkelip.


Ayahanda dan Bonda Tercinta. Haji Ubaidah dan Hajjah Hasnah.


Kekanda Sulung dalam keluarga, Arif Lokman


Adinda Dahlan dan keluarga.


2 Anak Teruna, Abdullah Rahimi Al Hafiz dan Ainuddin

No comments:

Post a Comment