Monday, December 13, 2010

Kursus Pemantapan Organisasi Siri Kedua



Kursus Pemantapan Organisasi siri kedua untuk pelajar-pelajar Sekolah Berasrama Negeri P.Pinang telah berjaya dilaksanakan pada 8 hingga 10 November 2010.

Kursus ini diadakan di Pusat Kokurikulum JPN Bukit Mertajam. Seramai 120 pelajar menyertai kursus ini dibawah bimbingan 12 orang fasilitator berpengalaman.

Majlis perasmian penutupannya disempurnakan oleh Tuan Haji Abdullah Md Din, Timbalan Pengarah Operasi Dakwah Bahagian Pendidikan Islam KPM.

Syabas kepada semua yang terlibat menjayakan kursus ini.

Semoga akan melahirkan pekerja Islam yang sejati.

Dengan menjenamakan tema MENCETAK PEKERJA ISLAM , saya dan beberapa rakan fasi memegang amanah penting dalam menerapkan semangat amilin ini untuk dihayati.

Ternyata fikrah merasakan tanggungjawab islam ini dibahu mereka yang tertentu hanya akan menjadikan kerja2 islam ini semakin dipandang lesu dan ditinggalkan.

Sindrom merasakan INI BUKAN TUGAS SAYA meletakkan pelbagai aktiviti agama di sekolah menjadi kaku, bosan , dimonopoli dan akhirnya ditinggalkan. Atas semangat inilah perlunya para penggerak remaja disetiap sekolah merasai amanah BERAMAL KERANA ALLAH ini menjadi pemangkin dan pendorong diri untuk terus beramal tanpa rasa jemu dan lelah.

No comments:

Post a Comment