Sunday, April 1, 2012

Dramatik Alma (1)


Hey Kawan,

Jumaat menghulurkan salamnya. Fajarnya menyinsing penuh ceria dengan biasan cahaya yang terserak ke serata pelusuk alam. Apatah lagi melodi pagi yang disulami azan berkumandang menyentuh sanubari. Ia pagi yang penuh warna keinsafan diri.

Kawan, tahukah kalian hari ini hari penting buat pasukan bolasepak kami yang berjaya melepasi ujian diperingkat separuh akhir tempohari dengan mengalahkan SMK High School Bukit Mertajam 3-1. Hari ini hari kritikal untuk menentukan lumrah alam yang ada pemenang dan ada juga yang tewas. Hari ini adalah FINAL pertandingan bolasepak MSSPP daerah bukit mertajam.

Pasukan Bawah 18 tahun kami terkandas diperingkat sukuakhir dengan dinafikan langkah kemaraan mereka oleh SMK Sains Tun Syed Syahabuddin ini dengan jumlah jaringan 2-4. Namun kali ini barisan kerdil bawah 15 tahun pula yang akan membuat percaturannya dengan menentang pasukan sekolah SM Sains ini yang sememangnya mempunyai kelebihan tersendiri apabila bermain di padang sekolah mereka tersendiri.

Ternyata ini bukan sekadar pertandingan final yang biasa. Ini Final penebus maruah sang abang yang tersungkur dibelasah zuriat yang lebih tua, moga sang adik pula mampu membela imej yang tercalar. Bahkan ini Final pertama untuk sekolah alma bagi menggengam kemasyhuran selaku juara pasukan bolasepak di zon Bukit Mertajam yang tak pernah kunjung dikecapi.

Hari ini penuh drama, kawan.

No comments:

Post a Comment