Friday, June 18, 2010

Rehlah ke Sabah Merimbun Ceria

Alhamdulillah, setelah hampir seminggu berada di telapak tangan negeri dibawah bayu ini. Terasa kehadiran ini sememangnya amat bermakna dan diterima dengan tangan terbuka.

Dalam dakapan kasih dan ukhuwwah yang terus mengetus ceria, saya laluinya dengan ziarah, perjumpaan, sedikit program ilmiah, berlibur sekejap kegelanggang badminton meladeni tuntutan fizikal dan memenuhi jemputan makan yang tak putus kunjungannya.

Ketika orang lain menghabiskan ribuan ringgit untuk tujuan melancong dan bersantai ini. Saya dan keluarga pula terasa seperti diberi pakej pelancongan yang cukup istimewa.

Dengan penginapan dan pengangkutan percuma, yang disediakan oleh sahabat lama saya Ust Norzam dan Cikgu Saharudin di Taman BDC. Hamper setiap hari juga saya menerima jemputan menikmati sarapan, tengahari dan malam yang diatur oleh para sahabat untuk bersua muka dan bertukar berita.

Maha suci allah, manisnya ukhuwwah ini bukan hanya terasa dihujung lidah bahkan ianya menyerap sebati ke ulu hati ini. Moga ianya berkekalan.

Terasa seolah saya masih sebahagian mereka, terasa 6 bulan kehilangan dari bumi ini terpadam hanya dengan kunjungan julung kali ini umpama kemarau disirnakan hujan sepetang.
Terima kasih para sahabat di atas sambutan hangat tempohari.

Namun, takdir tuhan tiada siapa yang tahu,entah bila kita mampu bertemu semula.

Cuma harapannya, agar doa kita dipanjat terus, bersama saling mendoakan …. Kita kan bersua lagi, beristiqamah dijalan yang lurus, dan berkumpul di jannatul firdaus.

No comments:

Post a Comment