Wednesday, October 21, 2009

DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH

Salam ukhuwwah fillah..

Perasaan pertama untuk memiliki blog peribadi sudah lama tersimpan di hati kecil ini tatkala melihat usaha dakwah yang kerdil mampu menjana kesan yang lebih besar dengan medan dakwah terbuka tanpa sempadan ini... ianya juga mungkin kesan dari kecemburuan yang sentiasa bergayut ditangkai hati melihat sahabat2 lain sudah mula melakar idea islah dan lantera tazkirah mereka dalam menyinari alam kehidupan yang mula sirna dan kelabu dari hidayah.

Ia juga mungkin sekadar langkah untuk mencari momentum pahala yang lebih lantaran umur berbaki yang semakin sempit dan takut tidak berkesempatan,mungkin juga rasa zulmat dosa yang banyak harus dicari noktah dan timbangan pahala sebanyak2nya untuk mengimbangi neraca amalan juga untuk menjemput rahmat dan belas ihsan pencipta pada insan kerdil lagi hina ini.

Mungkin perkataan hidayah lah yang paling baik untuk memulakan tindakan dan amalan, tanpa restu dan keizinan tuhan ... kita manusia tidak punya harga dan maruah.
Doakan moga amalan ini akan berterusan tulus dan berbunga manfaat yang tidak akan menghampakan tuannya di hari pertemuan dengan Rabbul Jalil satu hari nati.
Bukankah nabi pernah bersabda : Sebaik-baik manusia ialah mereka yang paling banyak memberikan manfaat kepada orang lain.

Harapannya agar hidayah ini akan terus menyubur dalam diri dan menjadi suluh hidup kita semua.

No comments:

Post a Comment