Monday, December 26, 2011

Nilai Sebuah Ger GAJI


Hey Kawan,

Sebagaimana yang tertera di atas adalah jadual pembayaran GAJI untuk tahun 2012.

Ianya jadual yang diusahakan penuh tekun dan konsisten oleh seorang rakan saya Ustaz Zamri Rajab di blog popularnya sejak tahun 2008 lagi. Dengan kemahiran ICTnya, beliau mempermudahkan susunan maklumat yang diberikan pihak akauntan negara untuk sama2 dikongsi manfaatnya untuk semua para kakitangan awam.

Moga ianya bermanfaat. Dan moga allah mengembalikan kebaikan dan kesenangan untuk mereka yang sentiasa mempermudahkan dan menyenangkan kehidupan orang lain. Bukankah mereka yang terbaik itu ialah mereka yang banyak melebarkan kebaikan untuk orang lain.

Namun, jadual GAJI ini takkan bermanfaat jika ianya tidak di laraskan berdasarkan perancangan kewangan yang baik, berhemat dan menabung.

Juga yang paling AFDHALnya ialah dengan sentiasa memperingati bahawa disetiap persen GAJI yang diperolehi itu terdapat hak dan kewajipan agama untuk mereka yang berhak dan memerlukan.

Yakinilah hadis nabi tika mengungkapkan : Tidak pernah akan kecewa mereka yang bermesyuarat dan takkan pernah muflis dan rugi bagi orang yang suka menderma.

No comments:

Post a Comment