Thursday, July 22, 2010

Belenggu Kesepian

Lama saya mendekam dalam belenggu kebisuan, selama itu jugalah saya hanya mampu menjadi pemerhati kepada bicara teman seperjuangan di skrin blog. Rupanya sepi itu indah.

Dalam kesepian yang masih terasa di tangkai hati, terasa tangan turut kebas untuk mengetuk keyboard laptop ini. Idea seperti enggan untuk hadir dan beramah mesra seperti biasa. Mungkin pemergian ini agak mengejutkan, namun dalam rela hati dipaksa pasrah menurut kehendak takdir.

Benarlah tangisan itu penawar. Ia mengubati dan membaluti luka.

Kerana itu jugalah saya panjatkan pohonan doa, agar diri ini tidak membebankan orang lain. Dipanggil bersemuka tuhan dalam kudrat yang masih bersisa, tidak hanya mampu bersimpuh menyulitkan kehidupan insan yang lain,walaupun ia zuriat pinjaman tuhan sendiri.

Moga allah memanggil kita dalam damai dan tenang, diuji sedikit dengan sakit secubit masa, biar rakan dan kerabat terhidu berita, biar tangisan mampu kering di seka lengan, dan biar hati mampu pasrah menyapa takdir.

Ayuh kita pohon doa nabi : Ya allah jauhilah kami dari kemalangan dan bencana, jauhkan kami dari mati yang mengejutkan.

Moga allah memelihara kita.

Dalam bingkai hati yang masih berkaca, retina mata sentiasa cemas membaca khabar, masa berlalu tanpa menunggu, kehidupan perlu diteruskan. Blog harus terus diberi nafas entry.

Tapi jiwa kacau saya pula berserabut.

Entry apa seharusnya hadir selepas berita sedih musibah yang melanda.

Entahlah…..



Kepada sesiapa yang ingin membantu keluarga arwah Ust Nahar Mantamin, hulurkan doa anda untuknya, dan yang mahu membahu memberi bantuan kewangan anda, salurkanlah kepada akaun bersama :

Bank Islam Malaysia Berhad atas nama Nashraf Ideen bin Nahar dan Norsidah binti Daris di nombor akaun : 100 160 202 535 15

No comments:

Post a Comment