Saturday, May 1, 2010

Hari Perpisahan Ustazah Siti Atiqah


Walau dalam tempoh sesingkat 2 bulan, kehadirannya amat dirasai.

Jasa dan sumbangannya amat banyak dan tidak terbilang dek jari, beban tugas menguruskan panitia, akademik pelajar dan terutamanya pengurusan persatuan pelajar islam Bakti seperti tidak terasa, kewujudannya memang meringankan tugas saya.

Komitmennya amat dihargai.

Hadir sebagai seorang guru baru dan mencari pengalaman, biarpun sudah 5 tahun pulang dari permusafiran ilmu di Mesir dahulu, beliau dilamar bapanya untuk membantu di kedai menguruskan mesin2 percetakan fotostat di kawasan rumahnya sendiri KULIM.

Pernah saya mencerapnya sebagai guru dan proses pengajarannya.alhamdulillah memuaskan dan saya tidak teragak untuk memberi markah terbaik untuknya. Nasihat refleksi saya hanyalah pada penyediaan rancangan mengajar yang saya maklum tidak diperolehinya dalam didikan formal latihan perguruan.

Pelajar menyukainya, BAKTI terhutang budi padanya.

Terima kasih Ustazah Atiqah.

Saya memang maklum tentang hari terakhir persekolahan bagi Ustazah ganti sekolah saya ialah pada hari jumaat 24 April.

Namun, sedikit kekangan pengurusan kadet pkbm di sg ara membantutkan pergerakan saya, tapi saya melihat power of love yang tersebar pada pelajar yang terpimpin budi dengannya menjadikan mereka kratif menguruskan program perpisahan ini sejayanya.

Bermula dengan perbarisan hormat baki pasukan PKBM yang tidak terlibat perkemahan, mereka begitu supporting dan spontan beratur memberikan satu tabik hormat sepanjang perjalanan ustazah ke surau, tempat program kami diatur.

Dipintu surau pula, pasukan kompang pula memainkan paduan santai ketukan kompang untuk program dengan penuh bersemangat.

Seterusnya majlis berlangsung dengan ucapan wakil BAKTI, ketua panitia dan ucapan perpisahan beliau sendiri yang tersusun ceria dalam sendu.

Program yang dihadiri juga beberapa orang cikgu itu seterusnya berlangsung dengan penyampaian hadiah, makan-makan dan kejutan sebuah nasyid perpisahan dari peminat nombor satu ustazah, adik harith aka bob.

Majlis berakhir dengan jamuan laksa, kuih dan spaghetti yang ditempah awal.

Moga allah sahaja yang membalas jasa ustazah pastinya.

No comments:

Post a Comment