Sunday, May 16, 2010

IJTIMAK GURU PENDIDIKAN ISLAM SELURUH PULAU PINANG.

IJTIMAK GURU PENDIDIKAN ISLAM SELURUH PULAU PINANG.

Berlangsung pada 7 dan 8 mei di dewan millennium, kepala batas dalam suasana penuh muhibbah, gemilang dan banyak memberi manfaat.

Dalam keterbatasan kewangan yang melanda kantung dana untuk aktiviti agama dan dakwah, tidak keterlaluan untuk saya merakamkan syabas buat pengemudi SPI di pulau pinang yang hadir dengan idea kreatif menganjurkan ekspo pendidikan islam disini.

Dengan membariskan aktiviti penuh berinformasi dan menghiburkan, ia menghadirkan nostalgia dan kesan komunikasi yang begitu baik dan sempurna.

Apatah lagi, dengan penganjuran Majlis MTQ peringkat Pulau Pinang yang diadakan seiring dengan ekspo ini membuka ruang untuk memeriahkan majlis dan mempromosikan kehangatan persaingan kepada audiens luar. Ia bukan sahaja memberikan kesan dakwah yang baik bahkan berjaya menjimatkan kos pengendalian majlis MTQ ini yang telah dicuri dan dihentikan bajetnya.

Syabas sekali lagi bilamana ekspo ini juga berjaya menghimpunkan para agamawan dan guru pendidikan islam dan bahasa arab dari setiap ceruk penang ini. Ijtimak yang menghadirkan begitu ramai petugas dakwah sebenarnya yang akhirnya menghubungkan semula silaturrahim antara para guru dan agamawan ini untuk merncana dakwah yang lebih tersusun.

Saya sendiri berjaya menyimpul semula tali perkenalan yang telah lama terpisah antara para rakan dari Jordan dan sahabat se-sabah dahulu.

Tahniah dan terima kasih.

Antara acara yang peragakan untuk semua ialah :

1) pertandingan MTQ
2) gerai jualan
3) boot derma darah dari hospital seberang jaya.
4) Konsert nasyid dari nazrey raihan dan mestica
5) Forum agama ust zahazan dan panelis yang lain.
6) Ijtimak guru pendidikan islam
7) Pertandingan mewarna kanak2
8) Dan lain2 lagi.

Syabas untuk semua. Moga allah memberi ganjaran yang sebaiknya.









No comments:

Post a Comment