Wednesday, March 17, 2010

Salam Tahniah Buat Srikandi BALKIS

Alhamdulillah, sesungguhnya pujian dan kekaguman hanya layak buat pencipta yang maha berkuasa. Dedikasi selawat dan ucapan salam buat junjungan Rasul yang banyak berkorban untuk keselamatan dan kejayaan kita.

Debaran keputusan SPM muncul lagi membawa reaksi berbeza setiap warga pelajar yang pernah mendudukinya. Ia datang dengan kegelisahan yang bukan sedikit.

Harapan dan ketakutan berulang gilir berpaut didahan hati. Meniti jemari ranting menuju pucuk tertinggi kepasrahan diri pada sang pencipta.

Begitulah setiap kita melalui tempo dan reality yang sama. Ianya menyakitkan, menakutkan namun sekaligus juga ia membahagiakan, mengharapkan dan mendewasakan.

Pesan seorang rakan, hadapilah debaran ini dengan keyakinan, ALLAH akan sentiasa membantu setiap hambanya.

Keputusannya bertunas positif bergantung pada momentum usaha yang pernah terbaja sebelum ini.

Hikmah keputusannya juga berbeza antara indivudu yang pelbagai.

Level kejayaan juga sememangnya sengaja dihadirkan untuk menguji tahap jiwa dan pengertian pengorbanan yang ditagih maha kuasa.

Keputusan jaya bukan noktah pada kecemerlangan dan kegagalan juga bukan perhentian pada kehidupan.

Maka, pesanan saya kepada semua : ENJOYLAH DEBARAN SPM INI, ianya mematangkan jiwa dan mendewasakan emosi.


Tahniah juga kepada semua warga BALKIS (Badan Latihan dan Kepimpinan Islam) di SMK Perempuan Likas yang telah menunjukkan kecemerlangan mereka tersendiri dalam mempatri hakikat, perjuangan memartabatkan islam dalam diri dan terlibat langsung dalam aktiviti berpersatuan tidak pernah menjadi batu penghalang dan petualang yang menggangu kecemerlangan akademik kita.

Teringat saya pesanan pengarah JAKIM Sabah 2005-2008, Ustaz Paimuzi ketika perasmian penutup Kem Motivasi SMP dikundasang tatkala beliau menegaskan tiada bukti keterlibatan pelajar dalam persatuan dan aktif berorganisasi akan menidakkan kejayaan akademik pelajar, bahkan sebaliknya minda berpersatuan dan bekerjasama dalam organisasi akan melahirkan aset sejati buat ummah ini, modal insane yang berjaya dan mantap keperibadian mereka.

Andalah pemimpin dalam pembikinan umat ini, jangan siakan harapan dan peluang ini, teruslah berusaha….. kasih allah milik mereka yang mencarinya bukan berangan sahaja.

Ucapan Tahniah Buat Kalian Srikandiku:

1. Norazimah Ibrahim 11 A
2. Khalilah Sapawi 10 A
3. Wan NorFatini 9 A
4. Syaza Syafeeqah 6 A
5. Isna Zakiah Fajrin
6. Citi Manisa
7. Munawwarah Jamaludin
8. Nur Afiqah
9. Dg Norlisa
10. Aslinda Asrul
11. Farah Atiqah Ali Rahman
12. Izra Edora
13. Nur Syahirah Irwani Md Nazri
14. dan semua warga SMP yang berjaya.

Terima kasih juga kerana menunjukkan prestasi cemerlang pada subjek yang diajar ustaz, tertamanya Pendidikan Syariah Islamiah dan Bahasa Arab Tinggi.

No comments:

Post a Comment