Wednesday, February 10, 2010

Canteen Day SXI

Kantin Bercuti

Hari kantin datang jua. Bersama kemeriahannya yang tersendiri.

Penyusunan yang begitu sistematik, setiap kelas dan persatuan mendapat hak untuk mencari dana dan keuntungan.

Variasi aktiviti, jualan, makanan, minuman dan permainan terhidang untuk anak kaya warga St Xavier ini menabur sumbangan. Ternyata suasana gamat dan meriah.

Penganjuran saya kira amat berjaya. Mungkin pengalaman lama adalah resepinya. Tahniah.

Bersama mengikuti hari Charity Drive dan Canteen Day ini ialah BAKTI, dengan modal permulaan RM 20. Majlis yang berlansung hamper 2 minggu itu menyaksikan keuntungan bersih luar biasa yang berjaya dicatatkan.

Dengan jualan sandwich setiap pagi selama seminggu, dagangannya tidak pernah bersisa.



Bakti menggalas Juadah

Hari Kantin pula melihatkan tenaga muda BAKTI ini memulakan kempen agresif jualan mereka lebih awal, dengan kempen promosi dan gimik diskaun, mereka juga menawarkan hadiah misteri untuk pembeli bertuah. Hasilnya saya melihat senarai daftar tempahan melimpah hingga ke 130 orang.

Bermodalkan Pizza Junior, Islamic Spaggeti dan Air Jus Jimi Asmara, BAKTI mampu mencatatkan jualan hingga RM 560 dari jam 8 hingga 11.00 pagi. Satu pencapaian yang saya kagum dan tidak disangka.

Saya juga menikmati juadah istimewa ini dengan perasaan takjub dan syukur. Memang menyelerakan dan berbaloi. Apatah lagi harga hidangan untuk saya adalah percuma.

Mana ada makanan percuma yang tak sedap, apatah lagi time lapar.

Setelah dicampur tolak, keuntungan bersih sempena minggu kebajikan ini buat Badan Kepimpinan dan Tarbiah Islam ialah RM 257.60.

Alhamdulillah.



Tuah Resepi Rahsia

Dan hari ini resepi pizza junior tersebut saya ubah dan hidangkan untuk anak-anak kesayangan saya dirumah.

Dengan mulut yang penuh berisi keju dan pizza, mereka memuji keenakan dan kepakaran chef baru keluarga bertuah ini.

“Memang abah pandai masak, sedap……” kata mereka sambil menghabiskan 3-4 roti pizza junior yang sengaja saya buatkan untuk mereka.

Kalau hari-hari abah masak kan best…. Jerit mereka lagi. Saya tersenyum bersama jelingan Mamanya .

No comments:

Post a Comment