Friday, February 12, 2010

Terima Kasih Valentine Day

Hadiah Valentine

Terima kasih kerana melahirkan saya ke dunia, melihat alam maya ini walau buat seketika. Melihat cerlang langit dan pancaran mataharinya.

Terima kasih juga kerana memberikan peluang untuk menghirup udara segar dan bernafas ceria dibumi tuhan ini.

Jeritan kecil saya memecah suasana sekejap cuma, meneriakkan kegembiraan diri dan kesyukuran, syukurnya dilahirkan sempurna oleh seorang ibu yang sanggup berpantang ajal demi kewujudan saya.

Saya sayang ibu dan ayah. Ibu dan ayah adalah sumber inspirasi hidup saya.

Ayah dan ibulah permulaan saya, kurnia tuhan menjemput ceria jiwa kecil saya. Saya berjanji ayah dan ibu , engkau berdua akan saya hormat dan sanjungi sepanjang langkah hidup saya.

Berikan peluang saya menghormatimu, menyanjungmu dan berkorban demi melihat dikau ceria suatu hari nanti.

Ya allah, lindungilah kedua manusia ini yang menghantarku kedunia ini.

Selamatkanlah mereka, selama-lamanya ……



Monolog si Kecil

Tapi kini kedinginan menyelubungi diri kecil ini, mana hangat badan ibu menyelimut saya. Dimana tangan ibu menepuk mesra tubuh kerdil ini. Saya kehausan.

Saya dahagakan kasih ibu menyentuh tubuh saya, menyuapkan setiap nadi nafas saya dengan aliran cinta sayangmu.Tapi mana ibu ??

Mana suara ayah mendodoikan azan pertama ketelinga saya, mana tangan gagahnya memangku saya dan menjulang acah ceria menyambut kehadiran saya.

Saya ditinggal keseorangan. Dibalut pekat malam yang mendinginkan.

Ditemani sedikit unggas malam yang menyanyikan lagu sedih. Kejamnya malam ini, sang nyamuk dan titis embun menyakitkan saya.

Mungkin semut lebih menyayangi

Saya kesakitan, ibu… datanglah selamatkan saya. Tepislah nyamuk besar ini. Dia mengigit saya. Cebisan kain buruk ini tak mampu menutup lindung seluruh badan saya.

Ibu…ayah…. Tolong saya. Saya lihat ada semut gila datang. Dia diatas telinga kiri saya. Dia memanggil bondongan kawanya. Koloni semut sedang menghampiri saya.



Ibu… Mereka gigit saya. Ibu… saya sejuk…., ibu saya haus, ibu saya sakit.

Saya menangis.

Jeritan saya ditengah malam tiada yang mendengarnya.Pedihnya amat.

Gigitan serangga tidak sepedih kehilangan ibu dan ayah.

Saya mahukan ibu…. Saya rindukan ayah.

Jangan tinggalkan saya disini. Ampunkan saya jika saya bersalah.

Oh, tuhan, ampunkanlah dosa hamba kecilmu ini.

p.s : hiba hati menulis entry ini, bersama lagu ayah dan ibu nyanyian sudirman yang saya sengaja pasang, ia menusuk hati dan perasaan. Apalah malangnya nasib anak kecil ini.

Terima kasih buat para warga yang merayakan Valentime. Terima kasih atas hadiah anda buat alam ini.

No comments:

Post a Comment