Monday, February 15, 2010

Kreativiti Haram

Kreatif Berhikmah

Hikmah kebijaksanaan adalah milik mereka yang beriman.

Mereka mencari redha Allah di atas setiap ciptaan dan idea untuk memanfaatkan erti kehidupan ini. Moga kebernasan kreativiti akan membuahkan manfaat.

Sayangnya, dewasa ini kreativiti semakin songsang dan dimiliki mereka yang menyonsong fitrah.

Kempen Negatif

Terbaru, seolah belum terlintas pun diminda akan wujudnya kempen NO PANTIES untuk para kekasih meraikan hari percintaan mereka.

Kempen untuk para gadis membuktikan kesetiaan cinta mereka tanpa prejudis, berani mendepani apa saja cabaran, menghilangkan apa saja halangan cinta. Dan kali ini mungkin seluar dalam itulah bentengnya.



Tanpa disangka, kempen sedemikian cepat menjadi hebahan dan bualan para muda-mudi.

Bahkan tak tersipu pun mereka menyahut berani setiap cabaran kreatif ini, apa salahnya kita melakukan satu perkara baru dalam satu sambutan hari kekasih tahun ini.

Ini hak asasi setiap individu untuk berpakaian dan bersosial, tiada sipa yang boleh mengatakan jangan atau tidak – pantas mereka menegakkan hujah nafsu muda mereka.

Mungkin jika kita mampu bertanya : Siapakah kekasih sejati abad ini ? Siapakah yang tidak memakai seluar dalam hari ini ? Sila angkat tangan.

Mungkin juga tanpa segan silu, mereka akan bersorak ceria mendabik diri sebagai pasangan ROMEO JULIET sejati abad ini.

Realiti Hasil Valentine Terlarang

Lumrah alam di akhir zaman, kemungkaran akan terus berleluasa menelan kemakrufan.

Realitinya, tanpa kempen ini pun para kekasih sudah lama kehilangan seluar dalamnya.

Berapa ramai sudah yang terjebak dengan perzinaan dan aksi sumbang, betapa pula bayi luar nikah telah dihasilkan dan berapa pula yang telah terbuang.

Klimaksnya, mungkin juga tak terjangkau dek akal, bila kreativiti haram ini semakin menggila, anak kecil tidak berdosa terus menjadi mangsa.

Dan sempena hari kekasih 2010 ini diraikan, hadiah awal sudah tertera di dada akhbar.

Mungkinkah ia kebetulan, atau ianya natijah satu kreativiti haram yang semakin menyaluti rumpun kita alaf ini.

Bayi kecil tidak berdosa akhirnya rentung terbakar.



Tahniah atas kreativiti ini, mungkin bayinya kurang terseksa dari dibiar mati kesejukan sepanjang malam, atau digonggong anjing gila meratah tubuh kerdilnya mahupun dibiar menjadi santapan semut dan nyamuk.

Allah maha mengasihani anak-anak kecil ini, tapi bagi ibubapanya …. Allah itu maha agung dan keras azab seksanya, moga yang terpilih diberi hidayah dan yang sengaja sesat dibalas ganjaran setimpalnya.

No comments:

Post a Comment