Saturday, January 30, 2010

Sambutan Maal Hijrah di SXI

George Town - Majlis Sambutan Maal Hijrah Peringkat Sekolah SMK ST XAVIER anjuran Panitia Pendidikan Islam dan BAKTI meriah.

BAKTI adalah sebuah persatuan pelajar Islam yang baru ditubuhkan. Ianya membawa auranya yang tersendiri sebagaimana akronim namanya Badan Kepimpinan dan Tarbiah Islam.

Sebuah persatuan yang berstamina tinggi dengan jawatankuasa pelajarnya yang berdedikasi dan sedia memberi komitmen.

Ianya terbukti apabila sambutan maal hijrah peringkat sekolah berjaya dilaksanakan dengan baik.

Majlis bermula dengan paluan kompang mengiringi penceramah jemputan, seterusnya dimulakan dengan bacaan doa oleh ketua biro kepimpinanya , saudara akeef, dan disusuli ucapan salam perjumpaan oleh pengerusi BAKTI, Saudara Hazmizal.

Berikutnya majlis berlangsung dengan focus pelajar bertumpu pada penceramah jemputan yang juga merupakan ketua panitia pendidikan islam sekolah berkenaan Ustaz Hafizullah Ubaidah.

Dalam tempoh sejam, pelbagai nasihat dan pengajaran dijalin kemas menjadi mutiara yang cukup berharga bagi para pelajar mendedikasikan mesej HIJRAH ke dalam perwatakan mereka.

Acara diteruskan dengan persembahan sajak dan nasyid pelajar , ia juga diselangi dengan acara kuiz yang dijalankan secara santai dengan hadiah diberikan terus kepada pelajar yang paling pantas dan tepat menjawabnya.

Majlis diakhiri dengan penyampaian hadiah tokoh maal Hijrah iaitu kepada 3 pelajar cemerlang PMR tahun lepas.

Majlis yang berlangsung seawal jam 8 itu akhirnya bersurai pada detik 10.45 pagi.

Tahniah kepada semua ajk pelaksana program sambutan maal hijrah 2010.

No comments:

Post a Comment