Sunday, November 29, 2009

Pulang Raya Dan Melapor Diri



Ke Terminal Perkhidmatan Yang Baru di Pulau Mutiara

Tanggal 30hb November, bukan sahaja merupakan hari terakhir dibulan November tahun ini, ia juga merupakan hari terakhir Tasyrik iaitu hari raya keempat yang dibenarkan syarak untuk mengorbankan binatang korban sempena hari raya ini.

Namun ianya juga bermakna hari terakhir saya bergelar tenaga pengajar dibawah naungan Jabatan pelajaran Negeri Sabah kerana esoknya ialah hari lapor diri saya ke sekolah yang baru di Pulau Pinang.

Sebagai makluman, saya akan berkhidmat di SMK ST Xavier, Lebuh Farquhar < bandar Georgetown, Pulau Pinang manakala isteri saya akan berkhidmat di SMK Abdullah Munshi di Jalan P.Ramlee juga ditengah bandar pulau Mutiara itu.

Agenda Pulang Raya

Hari inilah perjalanan pulang raya kami ke tempat kerja yang baru, bukan sahaja untuk melapor diri bahkan untuk mencari sekolah tempat mengajar, rumah tempat tinggal , tempat persekolahan anak-anak dan lain-lain.

Insya allah ............. doakan moga perjalanan kami dipermudahkan Allah dan kehadiran kami mampu diterima dan memberi manfaat untuk orang di Pulau Pinang.

Memo : Terima kasih kepada akh Nasirin yang banyak bertanya khabar dan bersedia membantu saya sekeluarga di sana nanti

No comments:

Post a Comment