Tuesday, November 24, 2009

Salam Perjuangan Menempuh SPM untuk semua Srikandi SMP

Hari ini merupakan hari ke 5 peperiksaan SPM dilangsungkan meriah, dengan gelagat dan ragam manusia pelbagai, terus mewarnai kalender November ini kepada pelajar tingkatan 5 saban tahun.

Dan tidak ketinggalan sekolah saya SMP.

Ralat….. itulah rasa hati ini bila terpanggil menulis entry ini, sudah berlangsung beberapa detik waktu, namun ucapan keramat dan salam perjuangan baru saya mampu utarakan disini… terasa hambatan masa dan kegawatan waktu terus melingkari kehidupan ini..

Masih tekejut dan teruja dengan berita perpindahan, bersambung dengan pelbagai amanah yang harus dilangsaikan segera.. Ucapan ini hadirnya lewat, walau saya tahu ramai anak2 srikandi yang sudah menjangkanya, dan memaafkannya, namun saya rasa ia masih perlu dan relevan untuk diucapkan, apatah lagi dari seorang guru pembimbing mereka, khususnya warga BALKIS yang banyak diperah keringat dan masa mereka demi merealisasi rencana agama ini dihayati ummah.

Amanah Bekal Perjuangan

Amanat perjuangan ini sudah saya lama saya bekal dan selitkan, khususnya untuk kita memahami ert kehidupan… Hidup tanpa ujian tiada kemuliaan, makanan tanpa masam manisnya tiada keenakan, dunia tanpa hitam putihnya akan sirnalah keanggunannya.

Tahniah dan teruskanlah wahai anak2 srikandi SMP, teruskan munajat dan doa pagi diselitkan bacaan Yasin diawalnya, mohonlah restu setiap awal pagi untuk membangkit rasa optimis, ceria mahupun pergantungan tawakal kepada yang maha kuasa.

Sekiranya allah menulis kejayaan untuk kita, siapakah lagi yang mampu menahannya.

Realiti Kejayaan

Istiqamahlah dalam meminta dan mengharap, suatu hari allah akan memperkenankannya. Biasanya Allah menulis natijah sesuatu perkara berdasarkan sebabnya. Kejayaan itu datang dari usaha dan ingatlah …. Tuhan akan berikan kejayaan untuk kita setimpal dengan usahanya..

Pepatah inggeris mengatakan “Rom tidak dibina dalam masa sehari”bermakna keunggulan dan kecemerlangan perlu dijana dan dipupuk usahanya sejak dari awal lagi, ianya tidak akan datang menggolek mahupun melayang… tapi ianya memerlukan komitmen usaha, keazaman tekad dan ketulusan harap pada allah yang berkuasa.

Akhirnya , salam perjuangan untuk semua , moga allah berikan kejayaan.. doa dari seorang guru jauh diperantauan…..

1. Syaza Syafeeqah Mohd Kasnan.
2. Khalilah Sapawi
3. Wan Nor Fatini Wan Anor
4. Dg Norlisa
5. Farah Atiqah Ali Rahman
6. Kasmia Marandan
7. Munawwarah Jamaludin
8. Aslinda Asrul
9. Aslinda Ampin
10. Siti Rizna Mohd Yunos
11. Sania Fung Sai Yuk
12. Isna Zakiah Fajrin Mustapha
13. Nor Aziemah ibrahim
14. Siti Hazirah Abd Rait
15. Syahirah Mohd Nazri
16. Norliyana nawawi
17. Ria Restiyani
18. Marlyzatul Farhain
19. Nurazlin Zulpata
20. Citi Manisa
21. NurAfiqah Ahmad
22. NurFariza Azhbi
23. NurHafizah Mustapa

Dan semua pelajar SMP kelas 5 Berlian, 5 Zamrud dan 5 Nilam.

No comments:

Post a Comment