Sunday, November 22, 2009

Terima Kasih atas Segalanya

Perpisahan dan Pertemuan – Sana Sini

Alhamdulillah, walau berita kepulangan kami sekeluarga dihebah lewat dari lumrahnya, walau masa begitu cemburu pada detiknya, walau timbunan tugas yang belum diselesaikan masih banyak berbaki resah, walau teman lain juga penuh dengan tuntutan waktu dan perancangan cuti pulang, majlis untuk meluahkan rasa kebersamaan dan penghargaan masih sempat dilaksanakan.

Terasa terharu, teruja dan dihargai.

Begitu lama masa 9 tahun berlalu, membawa pelbagai ragam peristiwa, nostalgia pahit manis, ibrah hitam putih kehidupan, bebanan amanah jalan dakwah, namun terasa singkatnya masa menjalin ukhuwwah bila waktunya sudah tiba… seakan tidak mahu berpisah.

Terima kasih buat semua diatas sambutan, majlis, ziarah dan pertemuan yang diaturkan bagi meraikan seorang musafir tidak bernama ini pulang ke halaman.

Maafkan andai diri dan keluarga ini sememangnya banyak menyusahkan, banyak karenah dan halnya , banyak mengundang benci dan amarah, banyak menyinggung perasaan, banyak bertikam lidah, banyak menganyam fitnah dan banyak keburukan lagi.

Pohon Kemaafan dengan sepuluh jari, setulus hati

Akhirnya…. Maafkanlah kami sekeluarga, tidak kira siapa, mungkin pentadbir tegas berpendirian, teman sejawat disekolah, sahabat dakwah seperjuangan, tentera merah menjaga parking, rakan sepermainan ditaman perumahan, jiran taman yakim jaya seperumahan, warga surau dan flat persekutuan, kenalan dijalanan dan restoran, guru pada anak2 di sekolah, pelajar2 dan ahli balkis yang dahagakan ilmu pengetahuan dan bimbingan, asrama2 teknik dan likas yang berdekatan, ustaz2 lama di pengajian oum nya, anak didik tafsir di kampung e ums, pelajar iqra’dan quran setiap malam dirumah, audiens diskusi politeknik dipusat islam, bebudak BAT di SMKA Inanam, serta warga jumaat dimasjid yang dipijak mimbarnya.

Terima kasih dan salam dakwah perjuangan.


Majlis Perpisahan anjuran Panitia Pendidikan Islam dan kelab guru SMK P Likas






Perpisahan bersama rakan dan pentadbir SMK Likas





Perpisahan dengan anak2 5 Berlian dan Ajk Balkis 2009

No comments:

Post a Comment