Tuesday, November 3, 2009

Masih Ingat Jua

Masihkah kau ingat….. jamiah baru untuk kita, dengan seribu rahsia dan rasa, entah kita teruja ataupun tidak…kita mula cuba menyesuaikan diri…keluasaan jamiah yang pada mulanya umpama sekangkang kera itu cuba kita jelajahi dengan kudrat langkahan kaki kita,hasilnya...nah berpeluh dan lenguh juga rasanya kaki ini apatah lagi kalau sehari- hari kita menapak kaki menuju kedewan kuliah dari sakan kita,apatah lagi jika kita sudah kelewatan, boleh dihalau dari kelas gamaknya.

Namun mungkin dari idea bersama .. kita berpakat mengumpul rasa dan kata, bersama membeli basikal umpama Lee run (jenama apa ya..entah,semua pun mungkin sudah terlupa,kerana hanya beberapa ketika sahaja ia sah menjadi milik kita sebelum ia akhirnya bertukar tangan dan milik secara tidak rasmi kepada bebudak tetangga mafraq yang terkejut barangkali dengan budaya pembawaan keturunan sawo matang ini, yang terlama memegang handle kuda tunggang ini pun mungkinnya Mat Husin yang masih memilikinya untuk ke kuliah dan ke kelas pengajian umumi walaupun sudah tidak lagi tinggal di sakan dakhili.

Basikal ana pun 2 kali hilang … umpama missing in action apabila kali pertama hilang ana jumpai balik di bahagian sukan dan riadhah qisim syuun talobah, namun hilang sekali lagi bila sudah berada ditangan sendiri, mungkin dah rezeki kawanan anak kecil nakal disana ya tak….

Ana dah halalkan, antum pun sama ke ???

1 comment:

  1. salam pit..

    ana ingat.. rakan2 kita semua ingat.. alhamdulillah ingatan penguat keazaman dan semangat juang.. insyaAllah

    salam ziarah dr IbnRajab

    wasssalam

    ReplyDelete